Informační systémy v cloudu




















Odeslat formulář
Zavřít

FAQ

Zdarma vyzkoušetChci se zeptat

Naše odpovědi

na vaše často kladené dotazy

Poněvadž všechny Allegro produkty sdílejí stejné vývojové prostředí a jsou si tudíž ovládáním, vlastnostmi a vzhledem podobné, v dalším textu je pro aplikace použit obecný výraz Allegro.


Co je Allegro Framework?
Co je cloud computing?
Co je Allegro Business Solution?
Jak Allegro vlastně funguje?
Jaké prohlížeče Allegro podporuje?
Je možné provozovat Allegro na vlastním serveru?
Jaká je doporučená konfigurace vlastního serveru?
Z jakého počítače se mohu k Allegro přihlásit?
Jak mohu systém vyzkoušet?
Je možné Allegro rozšířit o specifické funkce?
Mohu vytvořit další účet pro jinou firmu nebo vzdálenou pobočku?
Je Allegro vícejazyčné?
Jaké moduly se připravují?
Jak je zabezpečena komunikace se systémem?
Není možné, aby se k mému účetnictví dostal jiný uživatel?
Kde jsou servery umístěny a jak jsou zabezpečeny?
Jsou vkládaná data zálohovaná?

Co je Allegro Framework?

Allegro Framework je universální webová platforma vyvinutá naší společností, která tvoří základ všech našich internetových projektů založených na principech cloud computing. Framework propůjčuje každému řešení jednotnou pracovní plochu s množstvím uživatelských funkcí a utilit pro správu aplikací. Umožňuje efektivní vývoj nových modulů a zjednodušuje jejich vzájemné propojení.

Co je cloud computing?

Cloud computing lze charakterizovat jako poskytování služeb či programů uložených na serverech na Internetu, ke kterým mohou uživatelé přistupovat pomocí webového prohlížeče a používat je tak prakticky odkudkoliv. Nabízí přístup ke sdílenému úložišti aplikací a dat, avšak na rozdíl od tradičního konceptu nejsou tyto zdroje spravovány lokálně uživateli, nýbrž dodavatelem těchto služeb "někde v cloudu”.

Co je Allegro Business Solution?

Je to jeden z rodiny Allegro produktů postavených na společné platformě Allegro Framework. Jedná se o ekonomický informační systém určený především pro malé a střední podniky a účetní agentury.

Jak Allegro vlastně funguje?

Allegro je online systém fungující přes Internet jako kterákoli jiná webová aplikace. Programy není zapotřebí instalovat, jsou sdílené prostřednictvím našich serverů a pro jejich používání je zapotřebí pouze webový prohlížeč, připojení na Internet a pro vás vytvořený přístupový účet.

Jaké prohlížeče Allegro podporuje?

Systém je optimalizován na poslední verze prohlížečů Chrome, Firefox, Internet Explorer a Opera se zapnutou podporou JavaScriptu.

Je možné provozovat Allegro na vlastním serveru?

Ano, na požádání můžeme systém instalovat do vaší lokální počítačové sítě. Podmínky takovéhoto řešení je zapotřebí vždy individuálně dohodnout.

Jaká je doporučená konfigurace vlastního serveru?

Minimální (pro malé instalace):
CPU: Intel Core i5 (desktop), Intel Xeon E3 (server)
RAM: 8 GB
SQL: MS SQL Server 2012 Express a novější
OS: Win Server 2008 a novější
Disk: aplikace 300MB, data dle potřeby

Doporučená:
CPU: Intel Core i5 (desktop), Intel Xeon E3 (server)
RAM: 8GB systém + aplikace, 16GB sql server, 32GB v případě provozu na jednom serveru
SQL: MS SQL Server 2012 Standard a novější
OS: Win Server 2008 a novější
Disk: aplikace 300MB, data dle potřeby

Z jakého počítače se mohu k Allegro přihlásit?

Do svého systému se po zadání přihlašovacích údajů můžete přihlásit z jakéhokoliv počítače připojeného k Internetu.

Jak mohu systém vyzkoušet?

Vytvořením demo účtu získáte na jeden měsíc přístup do zkušební oblasti systému Allegro Business Solution. Registrace je zdarma.

Je možné Allegro rozšířit o specifické funkce?

Ano, našim zákazníkům se zakoupenou licencí Advanced a Business nabízíme možnost úprav a rozšíření dle jejich potřeb. Vlastní implementaci předchází analýza požadavku a úpravy jsou účtovány dle technické a časové náročnosti.

Mohu vytvořit další účet pro jinou firmu nebo vzdálenou pobočku?

Systém umožňuje přes jeden uživatelský účet spravovat neomezený počet společností. Každé je přidělena datově oddělená oblast a mezi jednotlivými agendami lze jednoduše přepínat nebo je otevřít v samostatných záložkách. Licence je sestavována individuálně dle konkrétních potřeb zákazníků.

Je Allegro vícejazyčné?

Ano, systém má lokalizované uživatelské rozhraní a podporována je rovněž vícejazyčnost na datové úrovni, takže přepnutím uživatel vidí ve zvoleném jazyce nejen menu a formuláře, ale i lokalizovaná data. Počet jazyků není omezen a rozšíření je pouze otázkou práce překladatele, technicky je to vyřešeno jedním kliknutím myši.

Jaké moduly se připravují?

Allegro neustále vyvíjíme dle potřeb zákazníků. Dokončujeme modul pro evidenci majetku a neustále probíhá rozšiřování modulu Výroba.

Jak je zabezpečena komunikace se systémem?

Komunikace probíhá přes zabezpečený protokol HTTPS podobně jako například v elektronickém bankovnictví.

Není možné, aby se k mému účetnictví dostal jiný uživatel?

100% zabezpečený systém neexistuje, ale lze pro ochranu vašich dat učinit maximum a aplikovat standardy používané například v bankovnictví. To jsme také udělali a věříme, že výsledkem je systém maximálně zabezpečený proti zneužití.

Kde jsou servery umístěny a jak jsou zabezpečeny?

Servery jsou umístěny v datových centrech společnosti Dial Telecom a o jejich zabezpečení se lze dočíst například zde.

Jsou vkládaná data zálohovaná?

Ano, systém je denně zálohován datovým centrem společnosti Dial Telecom a kopie jsou uchovávány vždy za posledních sedm dní v řadě. V případě instalace do vlastní sítě si zálohování řeší zákazník sám.

Novinky

1. 11. 2018

Pro Allegro jsme v této době zveřejnili hned několik aktualizací a přehled novinek je tedy delší než obvykle a na mnohých jste se podíleli také vy. Pojďme se na ně podívat.
více
méně/více
Allegro

Do Allegra byl implementován nástroj pro načítání datového souboru z CCS. Nová aplikace popisuje převod CCS kódů na typ nákladu na vozidla (PHM, opravy…) a do listu nákladů na vozidla byl přidán dialog pro načtení importního souboru.

Modul přepravy byl rozšířen o možnost definovat obvyklé přepravní trasy, přiřazovat je dodacím adresám a dále pak s nimi pracovat. V aktuální verzi je přepravní trasa rovněž k dispozici v tisku dodacích listů. V souvislosti s touto novinkou byla do evidence dodacích adres přidána možnost kopírovat hlavní adresu společnosti.

Významné obchodní doklady mohou být nyní označeny příznakem „důležitý“. Takto označené doklady jsou poté v listech dokladů zvýrazněny ikonou vykřičníku.

Ve vyřízených nákupních položkách lze nyní označit více řádků poptávky a takto označené řádky včetně informace o dodavatelské nabídce překopírovat do nové nabídky zákazníkovi. Řádky, u nichž již byla tato volba provedena, jsou barevně odlišeny.

Pro modul obchodních dokladů jsme dále vytvořili novou aplikaci sloužící ke změně typu řádku z manuálního na produktový. Typické použití je v situacích, kdy v předprodejní fázi (poptávka, nabídka) zákazník požaduje něco, pro co ještě není založen záznam v evidenci produktů, ale produkt není potřeba prozatím zakládat, poněvadž není jisté, že nalezne upotřebení. Poté, co zákazník nabídku odsouhlasí a je vystavena zakázka a objednávka dodavateli, je však již vhodné pracovat s konkrétním záznamem v produktové databázi. Tato aplikace tedy nabízí po založení nového produktu změnit typy řádků v existujících dokladech, přičemž množství, ceny a popisy zůstanou zachovány.

K dispozici je také nový nástroj pro rychlé vystavení dobropisu z fakturovaných dodávek. Zároveň se pro řádky faktur navázané na výdejky ze skladu vytvoří i návratka na sklad. Pokud má aplikace vytvářet také příjemky, je vytvořeno 1-n příjemek (pro každý sklad zvlášť) a pokud to lze, jsou příjemky rovněž potvrzeny (tzn. není potřeba doplnit rozmístění řádků – šarže, sériová čísla nebo skladová místa).

Dále je tady nový tiskový program pro vyhodnocení výdajů a návratek obalového materiálu dle zákazníků. Data poskytovaná touto aplikací mohou sloužit jako podklad pro fakturaci nebo dobropisování pohybu obalů za zadané období. Do další verze plánujeme implementaci hromadného rozesílání sestavy zákazníkům například pro odsouhlasení nebo jako upomínka, aby zákazník vratné obaly vrátil.

Rozšířili jsme také výčet aplikací umístitelných na dashboard. V nabídce je nově celkový přehled pohledávek a závazků a stavu financí s možností vyloučit zákazníky v insolvenci, přehled všech důležitých dokladů v obchodních evidencích nebo výpis změn dodávaného množství v případě, kdy tuto změnu provedli skladníci při zpracování výdejky.

Pokračujeme také ve vývoji první verze modulu evidence majetku.

Pro úplný přehled novinek a změn nahlédněte do poznámek k vydání.


Archiv
Maestro Eclips Kooplast Eurokov Favex
NewLink Moravia s.r.o.
Sídlo:
Zukalova 15
746 01 Opava
Česká republika
Tel: +420 731 441 150
info@allegro-software.cz
Pobočka:
Chrudichromská 7
680 01 Boskovice
Česká republika
Tel: +420 516 499 861
info@nlm.cz
 
Máte dotaz?

731 441 155


Kontaktujte nás
 
NewLink Moravia s.r.o.
NewLink
Moravia